Nejlépe hodnocená antivirová společnost

Společnost Kaspersky Lab nadále suverénně vede v TOP3 metrice internetové bezpečnosti. Po sečtení výsledků nezávislých testů za rok 2016, dosáhla Kaspersky Lab již po čtvrté v řadě na nejvyšší stupeň. Procentuální zastoupení produktů Kaspersky Lab na stupních vítězů ve všech nezávislých testech navíc rok od roku stoupá, což ještě více upevňuje pozici Kaspersky Lab jakožto lídra trhu.

S tím jak se kybernetické hrozby stávají čím dál sofistikovanějšími a kyberzločinci vynalézavějšími, musí se vyvíjet a zdokonalovat i produkty Kaspersky Lab. Díky tomu se v porovnání s konkurencí daleko častěji (v 90 %) umisťují na prvních třech místech v nezávislých testováních. Předčili tak dokonce i své vlastní nejlepší výkony z posledních let, například oproti roku 2015 se počet umístění v top 3 zvýšil o 8 %.

Pravidelné každoroční hodnocení TOP3 je metrikou vyvinutou Kaspersky Lab, zakládající se na vyhodnocení výkonnosti produktů z oblasti IT bezpečnostních řešení prostřednictvím nezávislých testů. Produkty pro domácnosti a firmy, které byly podrobeny nezávislým testům v průběhu celého roku, byly hodnoceny s ohledem na ochranu proti známým, neznámým a pokročilým hrozbám. Metrika TOP3 následně vzájemně porovnala jejich výsledky. Jak už název napovídá, metrika TOP3 porovnává společnosti, jejichž produkty byly za poslední rok oceněny v některém z nezávislých testů jednou ze tří nejvyšších příček. Každá společnost získá určitý počet bodů odpovídající počtu umístění na prvních třech příčkách v nezávislých testech a počtu testů, kterých se zúčastnila.

Do metriky a celkového hodnocení společností jsou zahrnuty pouze transparentní a spolehlivé testy, například AV-Test a AV-Comparatives nebo testování laboratoří SELabs a VirusBulletin. Veškeré zahrnuté laboratoře jsou důvěryhodné a v oboru respektované pro svou transparentnost a spolehlivost testování.

V roce 2016 se Kaspersky Lab zúčastnila 78 samostatných testů, které analyzovaly schopnost ochránit uživatele před ransomwarem, zneužitím, finančním malwarem, APTs, phishingem a dalšími hrozbami. Její produkty se v 70 z nich umístily na stupních vítězů. První místo pak společnost obsadila hned v 55 testech – což je o 35 prvenství více než nejbližší konkurent.

Autor: Petr Smolník, šéfredaktor