Online hub vám pomůže splnit podmínky GDPR ještě před termínem

Za více než rok budou muset firmy v rámci celé Evropské unie splňovat podmínky nového Obecného nařízení o ochraně údajů, známého pod zkratkou GDPR. Tento týden s více než ročním předstihem spustila společnost Kaspersky Lab online hub, který firmám usnadní implementaci řešení, které zajistí bezpečnost jejich dat a dlouhodobou prosperitu. Firmy zde najdou speciální nástroj hodnotící připravenost jejich systémů na GDPR a spoustu zdrojů s užitečnými radami. Cílem stránky je poskytnout firmám potřebné informace, díky nimž splní požadovaná kritéria v termínu.

Navzdory blížícímu se termínu a množství nároků, které jsou novým nařízením na firmy kladeny v souvislosti se zpracováním a ukládáním dat, má podle průzkumu. Kaspersky Lab stále jedna pětina (20 %) firemních IT specialistů nízké nebo žádné povědomí o tom, co GDPR obnáší. Za nesplnění nových požadavků přitom hrozí vysoké finanční pokuty.

Právní a bezpečnostní týmy spolu s nejvyšším managementem již většinou mají dobrý přehled o tom, co GDPR obnáší. Nicméně pracovníci ostatních oddělení, kteří každodenně pracují s daty a jichž se bude nové nařízení týkat především, naopak tak ucelený obrázek o nových povinnostech nemají. Internetová stránka je proto navržena tak, aby měl o svých povinnostech přehled každý zaměstnanec i firma jako celek. O vlivu GDPR na jednotlivá firemní oddělení se zde více informací dozví prostřednictvím animovaného videa, interaktivního schématu nebo bílé knihy.

Na těchto stránkách mohou firmy využít také internetový nástroj hodnotící připravenost jejich procesů na GDPR. Je navržen tak, aby pomohl jak firmám, které s implementací opatření teprve začínají, tak i těm, které jsou již v průběhu procesu. Díky sérii otázek se organizace dozví, v jakém stavu se nacházejí data napříč její infrastrukturou, a získá praktické rady k dosažení požadovaných změn.

„Problematika GDPR na sebe v současnosti poutá velkou pozornost především kvůli blížícímu se termínu a případným vysokým pokutám. Navzdory všudypřítomné debatě ale značná část firem nedělá potřebné kroky pro to, aby vyhověla nařízením a zabezpečila data napříč všemi svými odděleními. Vedle spolupráce s právními a obchodními konzultanty by firmy neměly zapomenout na ty zaměstnance, kteří s daty přicházejí do styku nejčastěji,“ říká Petr Kuboš, regionální obchodní manažer pro východní Evropu ve společnosti Kaspersky Lab.

Díky pečlivému plánování a proaktivnímu přístupu mohou firmy dosáhnout souladu s nařízením GDPR a zároveň uvést svá data do pořádku. Online zdroj od Kaspersky Lab je navržen tak, aby zodpověděl velkou část jejich otázek týkajících se GDPR a navedl je správným směrem.

Autor: Petr Smolník, šéfredaktor


Nejčtenější