Víc jak polovina společností neví, jaké budou mít náklady na GDPR

Společnostem hrozí za nedodržení GDPR vysoké pokuty. Podle průzkumu se 32,54 procenta dotázaných na nařízení ještě ani nechystá, dalších 27,3 procenta neví, co GDPR je.

GDPR obrázek„Zajímalo nás, jak se tuzemské a slovenské firmy na novinku v ochraně osobních údajů připravují a jaké očekávají, že s ní budou mít náklady. Oslovili jsme celkem 1 432 subjektů, nejvíce zastoupené mezi nimi byly e-shopy, firmy nabízející IT služby, koučink, marketing a reklamu, finanční služby či vzdělávání. Zastoupeny však byly i firmy například ze zemědělství, strojírenství, realit, dopravy nebo automotive sektoru,“ uvedla Kateřina Fišerová, manažerka aplikace SmartEmailing.

„O něco více než třetina respondentů, konkrétně 37,75 procenta, se již na GDPR připravuje – většina je ve fázi studia materiálů, menší část analyzuje data a ještě něco málo přes dvě procenta pak implementuje úpravy. Pouze čtyři respondenti uvedli, že již mají hotovo,“ komentovala Kateřina Fišerová s tím, že 1,12 procenta pak v průzkumu uvedlo, že se jich nařízení netýká.

Průzkum se rovněž zajímal o to, zda mají firmy již vybraného partnera, s nímž budou při implementaci novinky v ochraně osobních údajů spolupracovat. 70,18 procenta dotázaných uvedlo, že partnera ještě nevybralo. Interně si GDPR plánuje řešit 23,25 procenta firem, zbylých 6,56 procenta respondentů pak již partnera vybraného má.

Poslední dotaz průzkumu směřoval na očekávané náklady v souvislosti s GDPR. „Že budou mít nulové náklady, nebo jejich výši neznají, uvedlo 800 respondentů, tedy 55,87 procenta. Více než třetina, přesněji 37,64 procenta, pak očekává náklady do padesáti tisíc korun. Od padesáti do sto padesáti to bylo 4,89 procenta respondentů, v rozmezí od sto padesáti do půl milionu pak jen 0,98 procenta. Jen devět dotázaných, což odpovídá 0,63 procenta, uvedlo, že předpokládá náklady vyšší než půl milionu,“ řekla Kateřina Fišerová ze SmartEmailingu.

Autor: Petr Smolník, šéfredaktor