Comguard hledá technického konzultanta pro bezpečnost IT

Zajímá vás počítačová bezpečnost? Máte příležitost stát se členem přední české společnosti specializované na tuto oblast, působící především na trhu v ČR a SR. Na trhu zastupujeme takové značky jako McAfee, Sophos, Barracuda, Rapid7 a další. Vaše práce bude zaměřena na atraktivní segment velkých a středních společností, přijdete do styku s projekty s nejvyššími nároky na bezpečnost IT v regionu a získáte zkušenosti s nejpokročilejšími nástroji na trhu. Při každodenní komunikaci se zahraničními partnery navíc zdokonalíte i svoji angličtinu. Jedná se o pozici vhodnou i pro absolventy VŠ.

Více na webu ICT NETWORK NEWS

Nová verze řešení pro bezpečnost vašich poštovních serverů

Dodavatel řešení bezpečnosti v podnikových sítích uvádí novou verzi řešení pro zabezpečení poštovních serverů. Tato verze obsahuje nová antivirová jádra, která zlepšují schopnost identifikovat a zabránit útokům na podnikové sítě prostřednictvím infikovaných e-mailových zpráv.

V nové verzi navíc antivirové jádro Avira nahradilo na pozici defaultního jádra antivir VIPRE, místo kterého bylo integrováno antivirové jádro Cyren, zatímco Sophos nahrazuje McAfee. Kromě posílení antivirových funkcí nabízí tato verze GFI MailEssentials větší spektrum antispamových filtrů.

„Podle nedávné zprávy GFI Software je 59 % ransomwarových nákaz ve firmách a organizacích způsobeno e-maily, přičemž ransomware obsahuje až 40 % spamů,“ řekl Zdeněk Bínek zodpovědný za prodej řešení GFI Software v České republice a na Slovensku. „Bránit se proti narůstajícím hrozbám jen antivirem na klientských stanicích a nechávat rozhodnutí na uživatelích není prozíravé, podniky potřebují odfiltrovat nebezpečné e-maily ještě před jejich příchodem do poštovní schránky. Nový GFI MailEssentials instalovaný na poštovní server dokáže zastavit jak otravné spamy, tak malwarové nákazy a eliminovat riziko ze strany neopatrných uživatelů.“

Toto řešení zajišťuje bezpečnost podnikové elektronické pošty pro SMB firmy, které zahrnuje výkonné antispamové funkce, až 5 antivirových jader a skener pro Zero day zranitelnosti. Také obsahuje funkci pokročilého filtrování obsahu na informace typu čísla platebních karet, jak v těle e-mailu tak v jeho přílohách, a tím předcházet únikům citlivých dat.   

Autor: Petr Smolník, šéfredaktor

Víc jak polovina společností neví, jaké budou mít náklady na GDPR

Společnostem hrozí za nedodržení GDPR vysoké pokuty. Podle průzkumu se 32,54 procenta dotázaných na nařízení ještě ani nechystá, dalších 27,3 procenta neví, co GDPR je.

GDPR obrázek„Zajímalo nás, jak se tuzemské a slovenské firmy na novinku v ochraně osobních údajů připravují a jaké očekávají, že s ní budou mít náklady. Oslovili jsme celkem 1 432 subjektů, nejvíce zastoupené mezi nimi byly e-shopy, firmy nabízející IT služby, koučink, marketing a reklamu, finanční služby či vzdělávání. Zastoupeny však byly i firmy například ze zemědělství, strojírenství, realit, dopravy nebo automotive sektoru,“ uvedla Kateřina Fišerová, manažerka aplikace SmartEmailing.

„O něco více než třetina respondentů, konkrétně 37,75 procenta, se již na GDPR připravuje – většina je ve fázi studia materiálů, menší část analyzuje data a ještě něco málo přes dvě procenta pak implementuje úpravy. Pouze čtyři respondenti uvedli, že již mají hotovo,“ komentovala Kateřina Fišerová s tím, že 1,12 procenta pak v průzkumu uvedlo, že se jich nařízení netýká.

Průzkum se rovněž zajímal o to, zda mají firmy již vybraného partnera, s nímž budou při implementaci novinky v ochraně osobních údajů spolupracovat. 70,18 procenta dotázaných uvedlo, že partnera ještě nevybralo. Interně si GDPR plánuje řešit 23,25 procenta firem, zbylých 6,56 procenta respondentů pak již partnera vybraného má.

Poslední dotaz průzkumu směřoval na očekávané náklady v souvislosti s GDPR. „Že budou mít nulové náklady, nebo jejich výši neznají, uvedlo 800 respondentů, tedy 55,87 procenta. Více než třetina, přesněji 37,64 procenta, pak očekává náklady do padesáti tisíc korun. Od padesáti do sto padesáti to bylo 4,89 procenta respondentů, v rozmezí od sto padesáti do půl milionu pak jen 0,98 procenta. Jen devět dotázaných, což odpovídá 0,63 procenta, uvedlo, že předpokládá náklady vyšší než půl milionu,“ řekla Kateřina Fišerová ze SmartEmailingu.

Autor: Petr Smolník, šéfredaktor