Nezávislý odborný on-line magazín ICT Security

 Net Guru Link Podnikové systémy Reseller Channel Link

Banner

KALENDÁŘ AKCÍ






Nesledujeme trendy. Trendy sledují nás
Pátek, 25 Březen 2016 19:28

oldwin_logo„V okamžiku, kdy přestal být svět počítačů oddělený od světa lidí, stala se kybernetická bezpečnost problémem nás všech.

A protože svět je stále propojenější, už se to jen těžko změní,“ říká Petr Škrla, jednatel společnosti OldWin.

 

Oblast boje s kybernetickým zločinem je dnes ve středu zájmu snad všech firem a stále častěji i jednotlivců. Relativně novou štikou v tomto rybníce v Česku je společnost OldWin. O tom, co zákazníkům nabízí a jak se daří nové společnosti proniknout na již poměrně obsazený segment si ICT Network News popovídal s jejím jednatelem Petrem Škrlou.

 

Společnost OldWin působí na trhu řešení pro oblast kybernetické bezpečnosti. Co vás k zaměření na tento segment vedlo? Jak dlouho vaše firma na trhu působí?

Společnost OldWin je obchodní firmou a působí na trhu zatím nedlouhou dobu. Byla založena v říjnu 2014. Z čistě obchodního hlediska je zaměření na tento segment logické zejména s ohledem na to, že oblast bezpečnosti se dá označit za poslední relativně pestrou baštu rozumných obchodních marží v šedi komoditizované ICT branže.

O obraně proti kybernetickým útokům se dnes již mluví nejen mezi odborníky, ale stále častěji i v obecných médiích. Proč je otázka kybernetických útoků tak důležitá?

Od okamžiku, kdy přestal být svět počítačů bezpečně oddělen od světa lidí, je tento problém stále více součástí světa lidí, a ruku v ruce s tím narůstá také důležitost této otázky, bohužel. S tím už se teď nedá nic dělat.

Jak vznikl název firmy OldWin? To spíše vede k úvaze o nedostatečné aktualizaci operačního systému, než k pocitu bezpečí. Jak ho vnímají zákazníci?

Zákazníci vnímají v prvé řadě vždy lidi, kteří firmu reprezentují, název je sekundární. Když název podpoří dojem zákazníků z těchto lidí, pak se to dá označit za ideální. Spojovat prvoplánově název společnosti s oborem, v němž podniká, by nebylo příliš originální. Název odkazuje, a logo společnosti tomu napomáhá, někam na dávný Divoký západ, kde právo hájí a bezpráví trestají legendární hrdinové drtivou pěstí či stříbrnou ručnicí, a máte to i s přesahem do dnešní situace v kyberbezpečnosti.

Zákazníkům dodáváte bezpečnostní řešení od několika významných partnerů. Můžete nám je trochu představit?

Zaměřujeme se na kvalitu a ne kvantitu a to jak u našich dodavatelů, tak i u našich partnerů. Myslím, že není potřeba nějak zvlášť představovat, pakliže si přečtete konkrétní jména. FlowMon Pro (dříve Invea), Novicom. Tito dva výrobci jsou české firmy, což nás obzvláště těší. Dále IS4tech a Radware.

Čím se přístup či nabídka OldWin liší od konkurence? Přece jen, bezpečnostní řešení dodává v Česku celá řada firem.

OldWin staví na praktické aplikaci zlidovělého rčení, že obchodují lidé s lidmi, a jak se denně přesvědčuje, toto stále platí. Možná se budete divit, ale i v dnešní době jsou partneři, kteří si vyberou za partnera malou firmu, protože nejsou spokojeni s velkými distributory nebo integrátory.

Mají podle vašich zkušeností české firmy dobře nastaveny bezpečnostní strategie? Kde dělají nejčastější chybu?

Nejčastější pozorovatelnou chybou českých firem je nastavení bezpečnostní strategie na hodnotu NIL. Takže odpověď na první část otázky je, že nikolivěk.

S jakým problémem se na vás zákazníci obracejí nejčastěji?

Asi nejčastější požadavek zákazníků je v podstatě řešení problému zda mají nebo nemají problém.

Sledujete nějaké trendy v oblasti obrany proti kyberzločinu? Jak se tento svět mění?

Každý kdo se v této oblasti pohybuje, jistě potvrdí, že tyto trendy není potřeba sledovat, protože ony sledují nás.

Bude někdy existovat absolutně bezpečný kybernetický svět?

Absolutně bezpečný kybernetický svět je contradictio in adjecto, tedy je to takové hlasité ticho.

Autor: Petr Smolník, šéfredaktor


Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com
 

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit