Nezávislý odborný on-line magazín ICT Security

 Net Guru Link Podnikové systémy Reseller Channel Link

Banner

KALENDÁŘ AKCÍ






Únik dat může poškodit každou organizaci. Díky Safetica je už ale přes 200 českých firem ochráněno.
Pátek, 25 Březen 2016 18:07

safetica_technologies_logo„Ochrana firemních dat před únikem či zneužitím je rychle rostoucí trend“

říká v rozhovoru pro ICT Network News Petr Žikeš, generální ředitel společnosti Safetica Technologies a dodává, že zákazníci očekávají především kvalitní produkt a implementační know-how.

03_07_Clanek1_Safetica_dokonen

Většina lidí zná společnost Safetica Technologies z médií jakožto mladou českou progresivní firmu zabývající se výrobou unikátního DLP software (Data Loss Prevention = systém ochrany dat), se kterým expanduje na zahraniční trhy. S Petrem Žikešem jsme si povídali o současných trendech v oblasti interní bezpečnosti a plánech firmy do budoucna.

Jaké jsou nejčastější problémy, které zákazníci řeší v oblasti interní bezpečnosti?

Nejčastěji se setkáváme s různými typy úniků dat. Zaměstnanci běžně sdílí firemní soubory přes veřejná webová úložiště, odnáší si data na flash discích, posílají e-mailem. Často se nejedná o zlý úmysl, ale například špatně nastavený proces, kdy uživatel neví, jak správně s daty zacházet, že mají nějakou citlivost a že by měl dodržovat určitá pravidla. Pak jsou tu však bohužel také velmi časté případy záměrného vynesení dat ke konkurenci, pro soukromé účely, či zneužití informací ve veřejném sektoru. Nezáleží na tom jestli se jedná o výrobní data, export databáze zákazníků či chystaný tendr, následek je vždy stejný – poškození firmy, ztráta zákazníka, vznik konkurence či, v případě veřejné správy, nepříjemná medializace. S podobnými pokusy se naši zákazníci potýkají na denní bázi a naštěstí umíme těmto situacím předcházet.

Jak tedy umí Safetica v tomto případě pomoci?

Novým zákazníkům vždy na začátku tzv. „změříme tep“ neboli analyzujeme současnou situaci. Výsledkem je zpracovaná analýza trendů uvnitř firmy v chování uživatelů a událostí při práci s daty. Zákazník má tak kompletní přehled o stavu bezpečnosti a produktivity ve své organizaci. Často už v této fázi objevíme únik, kdy třeba vývojář či konstruktér nahraje stovky konstrukčních CAD dat na externí disk. Díky Safetica majitel firmy zjistí incident do tří minut včetně přesného ID zařízení a názvu souborů. Po úvodní analýze většinou přichází zrychlená implementace bezpečnostních politik. To znamená, že určíme která data je potřeba chránit a nastavíme jasná a srozumitelná pravidla pro zaměstnance jako je například zákaz posílání citlivých souborů emailem či jejich ukládání na veřejné úložiště.

Dá se říci u DLP software, podobně jako u antiviru, že útočník je vždy o krok před ochráncem?

V případě DLP to neplatí, protože z globálního pohledu „rizikem“ bývá řadový uživatel, jehož schopnost nějak sofistikovaně systém obejít je velmi omezená, navíc to obvykle zkouší běžnou cestou, to se mu nepodaří a incident je okamžitě zachycen. Majitelé firem se koneckonců snaží řešit bezpečnost koncepčně, a my jim pomáháme samotné riziko predikovat z chování uživatele – zda chodí na pracovní portály, hraje v práci internetové hry, to vše mu v dlouhodobém trendu ukáže, že je lepší pracovat s motivací toho konkrétního člověka a předejít tak poškození firmy – nejčastěji chtějí lidé s daty odejít při změně zaměstnání.

Jaké další přínosy pro firmu má Safetica?

Zákazníci oceňují, že změříme přesné využití času drahých aplikací a oni tak můžou v dalším období ušetřit až stovky tisíc ročně na drahých licencích. To stejné platí o produktivitě uživatelů na webu. Vždy v úvodu zákazníkům spočítáme orientační ROI pro Safetica. Běžného zákazníka kde je 100 uživatelů stojí neproduktivní čas v průměru 6.000.000,- ročně, což bez Safetica DLP nezjistí. Z hlediska procesů umíme podpořit dodržování normy ISO 27001 – tedy vynutit pravidla dané touto směrnicí. Stejný přínos je i v uplatnění zákona o Kybernetické bezpečnosti.

Jaký plánujete další rozvoj produktu Safetica a Vaší firmy?

V dubnu vydáme Safetica 7, která umožní zabezpečení celé firmy za 1 hodinu bez omezení provozu.  Zároveň zjednodušujeme celý produkt, což ocení IT administrátoři například při provádění bezpečnostních auditu. Pro management firmy přinášíme nový nástroj jak mohou pomocí webového prohlížeče mít přehled o celé firmě. Další novinkou je správa a zabezečení mobilních zařízení díky Safetica Mobile. Doma i v zahraničí plánujeme rychlý růst založený na úzké spolupráci s našimi partnery a zákazníky.

Kdo jsou Vaši nejčastější zákazníci?

Od státní správy, či místní samosprávy přes velmi silný segment výroby, strojírenství a automotive po finanční instituce, právní kanceláře, soukromé kliniky či logistické firmy. Náš záběr je opravdu široký, protože dnes si každý uvědomuje cenu svých dat a nehledě na oboru – chce a musí je chránit. A od toho tu Safetica je.

Autor: Petr Smolník, šéfredaktor

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com
 

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit